het verdwenen land MU

het verdwenen land MU
het verdwenen land MU in de sneeuw

dinsdag 28 december 2010

Merkwaardige cliënten 1

Inmiddels ben ik er wel aan gewend geraakt en niet meer zo snel van mijn stuk, maar in het begin voelde ik me aardig verpletterd, wanneer ik opgebeld werd voor een afspraak en al snel wat wantrouwig werd gemaakt door de vragen:"Heb je ook warme olie? "Ja". "En wrijf je die dan heel langzaam over mijn lichaam?'. 'Ja"(hum)."En gebruik je daar je handen of je lichaam voor"? Ik begin de vieze man van Koot & de  Bie voor me te zien. Verkeerde massage praktijk gebeld.
Raar is dat sommige mensen niet meer kunnen lezen wanneer het woord MASSAGE in een advertentie voorkomt. Hoe ik ook duidelijk maak dat het om een therapeutische massage PRAKTIJK gaat en geen salon, toch telkens acute dyslectie.
Het verbaasd me ook van hoe ver men opbelt. Blijkbaar veel kilometers er voor over.

Wat heel vervelend is, wanneer iemand zich als client heeft aangemeld en ik braaf de anamnese doe, en de klacht bespreek en dan pas blijkt dat er iets andere plannen gemaakt werden.
Een keer werd de behandeling in geleid door een meegenomen fotoboek vol plaatjes van hoe ik het zou kunnen doen.
De cliënt is al binnen en ik heb mijn tijd al ingeleverd. Hem er uit gooien? Nee, stoer blijven en niets door hebben en gewoon de klacht gaan behandelen.
"Nee, u kunt uw onderbroek aanhouden, die hoeft bij mij nooit uit"! En tegenstribbelen help niet.
Ook niet zijn bijpassende geluiden, die echter niet  bij mijn massage passen.
Ik heb weer niets door, zorg wel dat mijn lichaam niet tegen dat van de cliënt komt.
Helaas, gedachten zijn krachten, ook bij deze persoon. "Goh, zegt hij, het voelt net of je met je borsten masseert, heel prettig en heerlijk ontspannend".
Weer een voordeel van massage therapie ontdekt. de cliënt ligt met zijn hoofd in het gat van de tafel en kan niet mijn reactie zien. Gelukkig maar want ik kijk niet onvoorwaardelijk noch inlevend.
Mijn gedachten zijn ook krachten, dus ik personifiseer me zelf als die reclame masseuse, groot, dik, harig en met zonder tanden. En hopelijk stinkend naar zweet.
Masseer keurig de spieren los, rol en kneed, maar focus me niet op de eventuele onderliggende problemen.
En neem keurig afscheid van deze heer.
Soms vind ik het niet erg wanneer ik nooit meer wat van een cliënt hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten