het verdwenen land MU

het verdwenen land MU
het verdwenen land MU in de sneeuw

zondag 5 december 2010

voorbereiden op de kerst

Vrijdag avond 10 december staat het verdwenen land MU op de kerstmarkt in Steenwijkerwold.
Lijkt me leuk en ook nuttig, er zullen altijd mensen zijn die nog niet van het verdwenen land MU gehoord hebben, als ligt dat maar twee kilometer verder op.
Maar het is ook leuk om dingen in te kopen speciaal voor die markt en voor de open praktijk in kerstsfeer. Want op 18 december is het verdwenen land MU ook de hele dag open voor iedereen die een keer wil kijken waar het is, hoe het is, en nog een speciaal kerstcadeautje wil aanschaffen.
Voor dat het zover is ben ik echter al weken bezig met het bij elkaar zoeken van alles wat nodig is om klaar te zijn voor die dagen.
Dozen met artikelen, prijskaartjes, tekst kaartjes, kratten met massageolie en bodylotion, heerlijke geuren en mooie spulletjes. Wierook en wierookbranders, olieverdampers. Heb speciaal een kerstmu geur gemaakt. Die ruikt gelukkig lekker.
En van alles voor het geval dat toch maar wat extra meenemen, want je weet maar nooit, stel je voor dat ik leegverkoop!
Daarvoor de teksten schrijven, printen, in houdertjes doen, kleden zoeken, dekzeil en klemmen, kaarsjes op gehaald bij het atelier van Ingrid in Nijkerk, die kaarsen speciaal voor het verdwenen land maakt.
En telkens iets moeten zoeken omdat ik wel weet dat ik het heb maar niet meer weet waar. Ik heb teveel speciale plekken vrees ik. Voordeel is wel dat ik dan van schrik de kapstok en het rommelhok al heb opgeruimd. Zo zie je maar, er is altijd wel iets positiefs uit een chaos te halen. Kost helaas wel heel veel tijd.
Hoe krijg ik het straks allemaal in mijn auto?  En nog erger, hoe alles weer net zo keurig ingepakt terug te krijgen? Want voor het zelfde geld komt er niemand. Zit ik daar met allemaal vochtig geworden scrubzout en treurig ingezakte engeltjes. Om maar te zwijgen van de verdronken lichtjes en gedoofde en nooit meer brandend te krijgen wierookstaafjes. Gisteren zou het nog een leuke kerstmarkt in de sneeuw worden, nu lijkt het meer richting storm en tegenwind en heel veel regen te gaan.
Gelukkig kan ik ook hier weer eens helemaal niets aan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten