het verdwenen land MU

het verdwenen land MU
het verdwenen land MU in de sneeuw

maandag 29 november 2010

sneeuw in het verdwenen land MU

het sneeuwt in het verdwenen land MU, nu al, 29 november.
vorig jaar begon het omstreeks kerst, maar dat was mijn eigen schuld, ik had er speciaal om gevraagd, omdat de 'verloofde'van mijn zoon uit Thailand bij ons kerst zou vieren. De laagste temperatuur die ze ooit meegemaakt had was 17 graden. Op de dag van haar aankomst zat ik al vast met de auto voordat ik de oprit af was. Toen met mijn moeders auto via een andere weg toch bij het station gekomen. De dagen er na raakten we helemaal ingesneeuwd. Wel leuk omdat ik echt niet naar het minder leuke werk in Lelystad kon, minder leuk omdat clienten ook niet konden komen en ik zodoende inkomsten mis liep. Echter, ik vond het eerlijk gezegd wel lekker, zo maar een witte kerstvakantie waarin niets meer hoefde omdat niets meer kon. En het is ook weer goed om naar sneeuw te kijken met buitenlands ogen, hoe ziet een sneeuwvlok eruit, hoe voelt het. KOUD riep ze de hele tijd en inplaats van er als een paris hilton look alike gekleed bij te lopen, zoals ze wel deed in eigen land, had ze nu mijn 5 maten te grote laarzen aan met alle sokken alle sjaals, een muts en wanten en handschoenen en binnen lag ze op de bank onder een dekbed.
Maar ook leuk, voor het eerst zag ze een kerstboom en vierden we kerst met eenechte boedhist, alles vond ze leuk en mooi en lekker. Wat wil je dan nog meer als ook de gluhwein niet alleen lekker ruikt.......
  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten