het verdwenen land MU

het verdwenen land MU
het verdwenen land MU in de sneeuw

zaterdag 27 november 2010

de eerste dag van de blog HET VERDWENEN LAND MU

Dit is de eerste pagina van hopelijk vele die gaan volgen.
Kijken hoe het gaat. ik ben van plan hier van alles betreffende de praktijk te schrijven.
leuke dingen, plannen en projecten, grappige ervaringen, domme acties enzovoort

Vandaag ben ik bezig geweest om de praktijk voor te bereiden op de winter.
Aangezien we midden op het platteland wonen en werken en de beschutting van het mais nu inmiddels helemaal verdwenen is en het kouder wordt werd dit hoog tijd.

De praktijk is gevestigd in de voormalige varkensstal, een klein huisje naast het woonhuis.
Hoewel we het bij de verbouwing goed geïsoleerd hebben is de vloer altijd koud. Elk jaar doe ik er weer een laag bij, maar helaas, het blijf pantoffeltjes dragen.

De toegangsdeur is stevig, maar ja, de wind soms ook, dus nu heb ik er een extra gordijn voor gehangen. Eigenlijk had ik bedacht daar de mooie rode deur hanger voor te hangen, die ik in het voorjaar gekocht had, maar zoals altijd met mijn plannen, kon ik deze niet vinden.
Net als mijn fototoestel overigens, maar dat is inmiddels na de kapstok helemaal opgeruimd te hebben wel terug. Dus nu maar even tijdelijk een wit gordijn, dat andere doek zal ik wel weer terugvinden op een plek waar ik het zogenaamd "even" neergelegd heb. Dit is meestal een volkomen onlogische plek waar je niet aan zal denken als je zoekt.

In de praktijk zelf brandt een kachel, die uit zichzelf aan gaat wanneer de temperatuur te laag wordt. In het gangetje is geen verwarming, en de wc is helemaal koud, dus laat ik de praktijk deur een beetje open 's nachts.

Wordt het nog kouder dan brandt er een olielamp de hele nacht. En dan hopen dat de waterleiding niet bevriest.

En nu ga ik een powerpoint presentatie maken, dit alles voor de open praktijk op 18 december. Gelukkig begin ik altijd op tijd

2 opmerkingen:

  1. Congratulations with your blog...I will try and check it out regularly-it will help me keep up with what is going on and help with my dutch. Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. thank you, if you want I can translate the difficult parts for you.
    hope you enjoy it.

    BeantwoordenVerwijderen